Sorularınız için kısaca cevaplar
Size yardımcı olacağını düşündüğümüz en çok merak dilen sorular aşağıdadır. Olmayan tüm sorularınız için bizimle iletişime geçmekten çekinmeyiniz.
E-Arşiv Fatura
E-arşiv fatura ile ilgili sorulan genel soruları burada cevaplamak istedik.
E-Arşiv Fatura'yı, E-Fatura Mükellefi Olmayanlar Kullanmaktadır.
Kullanımı, bazı durumlarda zorunludur. Örneğin, vergi mükellefi olan bir müşteriye toplam fatura tutarı 4400 TL’yi aşarsa veya vergi mükellefi olmayanlara kesilen fatura tutarı aynı gün içinde 5000 TL’yi geçerse e-Arşiv Fatura düzenlemek gerekmektedir. Ayrıca, e-Fatura mükellefleri de E-Arşiv Fatura kullanabilirler. E-Fatura yalnızca e-Fatura mükelleflerine kesilirken, E-Arşiv Fatura e-Fatura kullanıcısı olmayanlara kesilir.
E-Arşiv Fatura, işlemlerin dijitalleşmesiyle birlikte iş akışlarını kolaylaştırır ve kağıt, mürekkep, postalama gibi maliyetlerden tasarruf etmeyi sağlar. Aynı zamanda faturaların kaybolma riskini ortadan kaldırır ve güvenli bir şekilde saklanmasını mümkün kılar.
E-Arşiv Fatura’nın avantajları, işletmeler ve bireyler için birçok kolaylık ve verimlilik sağlar. İşte bazı önemli avantajları:
Kağıt Tasarrufu: E-Arşiv Faturaları, kağıt kullanımını önemli ölçüde azaltır, bu da çevreye duyarlılık gösterilmesine yardımcı olur ve ofis maliyetlerini düşürür.
Depolama Kolaylığı: Elektronik formatta olduğu için fiziksel bir depolama alanı gerektirmez, bu da belgelerin düzenli bir şekilde saklanmasını ve arşivlenmesini kolaylaştırır.
Hızlı ve Kolay Erişim: Dijital olarak saklandığı için, gerektiğinde hızlı ve kolay bir şekilde erişilebilir.
Veri Güvenliği: Güvenli dijital platformlarda saklanır ve kağıt faturaların kaybolma, zarar görme veya yetkisiz erişime maruz kalma riskini ortadan kaldırır.
İş Süreçlerinde Otomasyon: Fatura oluşturma, gönderme, ödeme ve muhasebe işlemlerini daha verimli hale getirir.
Maliyet Etkinliği: Kâğıt, kartuş, kargo gibi masrafları ortadan kaldırarak işletmelere fatura işlemlerinin daha verimli yapılmasını sağlar.
İrsaliye Yerine Geçebilme: Üzerinde ‘‘İrsaliye yerine geçer’’ ibaresi varsa, irsaliye yerine de geçebilir.
Hata Payını Azaltma: Faturalama işlemindeki hata payını en aza indirir ve muhasebe sürecini hızlandırır.
Bu avantajlar, işletmelerin zaman ve maliyet açısından tasarruf etmelerine, aynı zamanda iş akışlarını daha güvenli ve etkin bir şekilde yönetmelerine olanak tanır.
2024 yılında E-Arşiv Faturaya geçiş zorunluluğu, belirli kriterlere göre belirlenen mükelleflerin e-Arşiv Fatura kesmelerini gerektiren bir düzenlemedir. Bu zorunluluk, işletmelerin dijital dönüşümünü hızlandırmak ve kağıt kullanımını azaltarak çevreye katkıda bulunmak amacıyla getirilmiştir.
E-Arşiv Fatura kullanımı, 2024 yılı kritelerine göre aşağıdaki durumlarda zorunludur.
Vergi mükellefi olan bir müşteriye toplam fatura tutarı KDV dahil 4400 TL’yi aşarsa veya vergi mükellefi olmayanlara kesilen fatura tutarı aynı gün içinde 5000 TL’yi geçerse E-Arşiv fatura düzenlemek zorunludur.
E-Arşiv Fatura Mükkellefleri, tüm faturalarını e-arşiv fatura olarak keserler. E-Arşiv mükellefide olsa, E-Fatura mükkelefide olsa, vergi mükellefi olmasada E-Arşiv Fatura Kesilmektedir.
E-Arşiv Fatura Programı Ücretlendirme:
E-Arşiv fatura programımızla ve kontür ücretlendirmesi ile ilgili soruları burada cevaplamak istedik.
Kayıt olduğunuz gibi size ücretsiz 10 fatura tanımlanıyor. Süresiz olarak istediğiniz zaman içersinde kullanabilirsiniz.
Yıllık ücretimize ücretlendirme sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Kesinlikle bu yıllık kullanım ücreti dışında herhangi bir ücret ödemezsiniz. Kredi Kartı ve Havale/Eft ile ödemelerinizi yapabilirsiniz.
E-Arşiv fatura programımızda kontür ücreti bulunmamaktadır. Üyeliğiniz boyunca sınırısız fatura kesebilirsiniz.
İletişim ve Destek:
E-Arşiv fatura programımız ile ilgili tüm soru, istek ve önerilerde bizimle direkt irtibata geçebilirsiniz..
Gerekli olan tek şey Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-arşiv fatura için olan https://earsivportal.efatura.gov.tr/intragiris.html adresine girerken kullandığınız kullanıcı kodu ve şifreniz yeterli.
Telefon ve WhatsApp destek hattımızla her zaman yanınızdayız. Kayıt olurken, bilgilerinizi girerken veya faturanızı keserken bize danışmanızdan memnun oluruz.
Sistemimizi kullanmaya başlamadan önceki GİB sistemine kayıtlı tüm faturalarınız geriye dönük sistemimize entegre olacaktır.
Destek hattımız 0850 466 22 74 nolu telefonumuzu arayarak, yine bu numaramızdaki whatsapp hattımızdan veya destek.tiko.com.tr adresinden ticket açarak bize ulaşabilirsiniz. Müşteri destek hizmetlerimniz size en kısa sürede geri dönüş sağlayacaktır.